Prosinec 2011

Click icons

31. prosince 2011 v 21:15 | AneTte
100x35



100x50



Šťastný nový rok! :)

31. prosince 2011 v 17:56 | AneTte
Všetkým vám želám šťastný nový rok 2012! :)

neúspešný pokus o grafiku... :)

Jenson Alexander Lyons Button

31. prosince 2011 v 15:20 | AneTte |  biography JB


Dátum narodenia - 19 január 1980
Miesto narodenia - Frome, Somerset
Národnosť - Britská
Vzdelanie - Vallis First School, Selwood Middle School, Frome Community College
Výška - 1,82 m
Váha - 70,5 kg
Partnerka - Jessica Michibata


Meno Jenson jeho rodičia vymysleli podľa otcového kamaráta Erling-a Jensen-a. Zmenili tam však jedno písmeno, aby ho mohli rozlíšiť od automobilky Jensen Motors. Je štvrtým dieťaťom Simone Lyons-ovej a Johna Button-a. Po tom, čo sa ich rodičia rozviedli keď mal sedem rokov bol on a jeho tri staršie sestry vychovávaný u matky. Vodičský preukaz mu vydali až na druhý krát. Prvý krát ho nedstal kvôli tomu, že sa až príliš priblížil k zaparkovanému vozidlu.
Pred tým, než Jenson jazdil v British Formule Ford a British Formule Tree, už v ôsmych rokoch začal jazdiť na motokárach, kde zožal úspechy. Jeho prvá skúsenosť s Formulou 1 bola v roku 2000 s týmom Williams. Počas nasledujúceho roku Jenson prestúpil do Benettonu, z ktorého sa v roku 2002 stal Renault F1. V roku 2003 sa presunul do týmu BAR (British American Racing), ktorý sa následne premenoval na Honda a v roku 2006 vyhral Jenson po 113-ich Veľkých Cenách svoj prvý závod - v Maďarsku. Po odchode z Hondy v decembri 2008 bol niekoľko mesiacov "voľný". Až kým vo februári 2009 tento tým neodkúpil Ross Brawn. Týmto sa Jenson konečne ocitol v týme, ktorý by mohol konkurovať tým najlepším. V roku 2009 vyhral šesť z prvých siedmych závodov a na Veľkej Cene Brazílie si tak vyslúžil svoj prvý titul Majstra Sveta Formuly 1 a zaistil aj Pohár Konštruktérov svojmu týmu, Brawn GP. V roku 2010 sa presunul do týmu McLaren, kde je jeho kolegom majster sveta roku 2008 Lewis Hamilton.

James Daniel May

31. prosince 2011 v 15:13 | AneTte |  biography JM
Pri tomto článku platí prísny zákaz kopírovania!
Ak ho nájdem na nejakom blogu, okamžite nahlasujem bez varovania.


Dátum narodenia - 16 Január 1963
Miesto narodenia - Bristol, Anglicko
Národnosť - Britská
Prezývky - Captain Slow, Captain Sense of Direction
Vzdelanie - Caerleon Endowed Junior School, Oakwood Comprehensive School
Vysoká škola - Pendle College, Lancaster University
Povolanie - spisovateľ, dablér, žurnalista, moderátor, pianista,
Aktívnosť - 1998 - súčasnosť
Zamestnávateľ - BBC, The Daily Telegraph
Výška - 1,85 m
Partnerka - Sarah Frater (2000-súčasnosť)










James má dve sestry a brata. Najprv chodil do školy Caerleon Endowed Junior School v Newport, počas jeho dospievania chodil do školy Oakwood Comprehensive v Rotherham. Niekoľko rokov spieval v kostolnom zbore. Veľmi rád hrá na flaute a klavíri. Hudbu študoval na Univerzite Lancaster, Pendle College. James získal v októbri 2006 oprávnenie pilotovať jednoduché lietadlá. Dve aj vlastní: Luscombe 8A 'Silvaire' a American Champion 8KCAB Super Decathlon. Dňa 15. júla 2010 získal od Univerzity Lancaster čestný diplom Doctor of Letter.



James vlastní veľa áut´; Bentley T2, Triumph 2000, Rover P6, Alfa Romeo 164, 1971 Rolls-Royce Corniche, Jaguar XJS, Range Rover, Fiat Panda, Datsun 120Y, Vauxhall Cavalier Mk1, Ferrari F430, 1984 Porsche 911, 2005 Porsche Boxster S (vraj je to jediné auto ktoré si kúpil úplne nové), Mini Cooper, Citroën Ami, Mazda MX-5. Okrem toho vlastní aj niekoľko motoriek: Yamaha XJR1300, Moto Guzzi V11 Sport, Triumph Daytona 675R a Guzzi California z roku 1978. Má slabosť pre honosné autá ako sú Rolls-Royce a Bentley, no páčia sa mu aj jednoduché, napr. Fiat Panda. Zaujimavosťou je, že vodičský preukaz spravil až na druhý krát. Komentuje to s tým, že: "Len najlepší ľudia ho získajú na druhý krát."


Na začiatku osemdesiatych rokov pracoval James pre časopis The Engineer a neskôr pre Autocar. Odvtedy písal pre niekoľko publikácií, vrátane pravidelného článku do Car Magazine, magazínu Top Gear a týždenne do The Daily Telegraph.
James sa objavil v programoch ako Driven, Road Rage School a London Boat Show. Okrem toho vysielali na BBC One Vianočný špeciál, ktorý sám napísal a moderoval, James May's Top Toys. O rok neskôr pokračoval s programom James May: My Sister's Top Toys. Málokto vie, že James moderoval aj pôvodnú verziu Top Gear v roku 1999. Kvôli zlej sledovanosti ho však vyhodili. K Top Gear sa opäť pridal v roku 2003, kedy sa začala vysielať druhá séria.

Jeremy Charles Robert Clarkson

31. prosince 2011 v 15:07 | AneTte |  biography JC
Pri tomto článku platí prísny zákaz kopírovania!
Ak ho nájdem na nejakom blogu, okamžite nahlasujem bez varovania.


Dátum narodenia - 11 apríl 1936
Miesto narodenia - Doncaster, South Yorkshire, Anglicko
Národnosť - Britská
Prezývky - Jezza
Vzdelanie - Repton School, Hill House School
Povolanie - spisovateľ, dablér, žurnalista, moderátor
Aktívnosť - 1988 - súčasnosť
Zamestnávateľ - BBC, The Sun, The Sunday Times
Výška - 1,96 m
Maželka - Alexandra James (1989 - 1990), Frances Cain (1993 - súčasnosť)
Deti - 3
Rodičia - Shirley Clarksonová a Eddie Clarkson










Jeremy sa narodil v Doncasteri, South Yorkshire. Jeho matka Shirley Gabrielle Ward bola učiteľka a otec Edward Freenville Clarkson obchodník. Rodičia prevádzkovali podnik s čajovými bábkami. Rodičia zapísali Jeremyho do mnohých súkromných škôl, aj keď nevedeli ako budú platiť poplatky. Keď mal Jeremy 13, rodičia vyrobili svojim deťom dvoch medvedíkov. Tí
boli takí obľúbení, že ich začali vyrábať vo veľkom a rodičia mohli zaplatiť všetky poplatky za školy. Jeremy chodil do Hill House School, Doncaster a neskôr do Repton School. Z Repton School bol vylúčený kvôli pitiu, fajčeniu a výtržnostiam.
Jeremy hral úlohu školáka Taplina v Hodine Deťom rádia BBC, až kým nezačal jeho hlas mutovať.
Jeremy je dvakrát ženatý. Jeho prvú ženu Alexandru James (teraz Hall) stretol keď mal 22. Žili spolu osem rokov a vzali sa v septembri 1989, no rozviedli sa o rok neskôr kvôli Alexandre. Tá totiž "podľahla" kamarátovi Steve-mu Hallovi. V máji 1993 sa vo Fulhame oženil so svojou manažérku Frances Cain. Dvojica momentálne býva v Chipping Nortone s ich tromi deťmi. V septembri 2010 bol vydaný súdny príkaz proti Clarksonovej prvej žene. Jeremy chcel zabrániť aby zverejnila, že ich sexuálny život pokračoval aj počas Jeremyho druhého manželstva. Clarkson tento príkaz zrušil v októbri 2011. Na otázku prečo tak urobil odpovedal: "Súdne príkazy nefungujú. Môžete uzavrieť súdny príkaz proti niekomu alebo nejakej organizácii a okamžite sa informácie o príkaze a zúčastnených osobách objavia v správach a na internete. Je to zbytočné."
Niekto tvrdí, že Jeremyho láska k džínam je kvôli poklesu predaja džínoviny v polovici roku 1990. Jeremy sa objavil aj v show What Not to Wear. Snažili sa tam zabrániť, aby Jeremy dostal cenu najhoršie obliekaného človeka všetkých čias. Všetky pokusy o zmenu štýlu však Jeremy odmietol a povedal, že by si radšej zjedol vlasy, než aby sa v tej show objavil ešte raz.
Jeremy sa objavil aj v jednej epizóde seriálu BBC 'Who Do You Think You Are?'. Epizóda bola vysielaná v novembri 2004. Dozvedeli sme sa aj to, že jeho pra-pra-pradedo bol John Kilner (1792-1857), ktorý vymyslel pohár Kilner (súžil pre zavárané ovocie).
Jeremy je údajne obrovským fanúšikom rockovej kapely Genesis a obľubuje pozorovanie vtákov, najmä sokola sťahovavého.


Jeremy písal pre časopis Rotherham Advertiser, ale aj pre Rochdale Observer, Wolverhampton Express and Star, Lincolnshire Life a Associated Kent Newspapers. Medzi ďalšie časopisy a noviny patria The Sun, The Sunday Times a Toronto Star.
Jeho televízna kariéra začala 27. októbra 1988 pôvodným seriálom Top Gear. Okrem toho uvádzal aj Motorworld a Robot Wars. Od novembra roku 1988 mal Jeremy tri roky jeho vlastnú talk show. V televízii sme ho mohli videť aj v programoch Jeremy Clarkson's Motorworld, Jeremy Clarkson's Car Years a Jeremy Clarkson Meets the Neighbours.
V roku 2007 vyhral cenu uznania National Television Awards'. V tomto roku kolovali tiež reči o tom, že Jeremy zarobil jeden milión libier za Top Gear a ďalšieho 1,7 milióna za jeho knihy, DVD-čka a články v novinách.

Jeremy a jeho rodina vlastní/vlastnila tieto autá:
Alfa Romeo GTV6, Aston Martin V8 Vantage, Volvo 850, Ford Focus, Ford GT, Ford Escort RS Cosworth, Jaguar XJR, Mitsubishi Lancer Evolution, Lamborghini Gallardo Spyder, Mercedes-Benz CL 600, Mercedes-Benz SL 55 AMG, Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Edition, Mercedes-Benz SLS AMG, Dodge Viper, Toyota Land Cruiser Amazon, Volvo XC90, Caterham Seven R400, Range Rover TDV8 Vogue SE, Lotus Elise 111S, BMW Z1, Mercedes-Benz 600 Grosser, Ferrari F355, Chevrolet Corvette ZR1.

Richard Mark Hammond

31. prosince 2011 v 14:56 | AneTte |  biography RH
Pri tomto článku platí prísny zákaz kopírovania!
Ak ho nájdem na nejakom blogu, okamžite nahlasujem bez varovania.


Dátum narodenia - 19 December 1969
Miesto narodenia - Solihull, Warwickshire, Anglicko
Národnosť - Britská
Prezývky - Hamster
Vzdelanie - Solihull School, Ripon Grammar School
Vysoká škola - Harrogate College of Art and Technology
Povolanie - spisovateľ, dablér, žurnalista, moderátor, rádiový DJ
Aktívnosť - 1998, 2002 - súčasnosť
Zamestnávateľ - BBC, The Daily Mirror
Výška - 1,70 m
Maželka - Amanda "Mindy" Etheridge (2002 - súčasnosť)
Deti - Izzy (2000) a Willow (2003)
Rodičia - Eileen Hammondová, Alan Hammond









Richard sa narodil v Solihull (pred tým Warwickshire, teraz West Midlands) a je vnukom pracovníkov v automobilovom priemysle Birminghamu. V polovici roku 1980 sa spolu s rodinou a mladšími bratmi Andrewom a Nicholasom presťahovali na sever Yorkshire, kde jeho otec prevádzkoval podnik na námestí, ktorý zdedili. Bol žiakom súkromnej chlapčenskej školy Solihull School, gymnázia Ripon a od roku 1987 do 1989 navštevoval Vysokú Školu Umenia a Technológii Harrogate. Po ukončení štúdia pracoval v niekoľkých rádiách, vrátane rádia Cleveland, York, Cumbria, Leeds, Newcastle a rádia Lancashire. Až potom sa prihlásil na konkurz do Top Gear.








V roku 2003 sa Richard stal moderátorom Brainiac: Science Abuse. Neskôr ho doplnili Jon Tickle a Charlotte Hudson. Po štvrtej sérii bolo oznámené, že Hammond už tento seriál nebude moderovať. Na jeho miesto nastúpil Vic Reeves.
Ako ste sa mohli dočítať v riadkoch vyššie, Richard pracoval vo viacerých
rádiách a až potom sa dostal k televízii. Moderoval niekoľko denných relácií o životnom štýle a programy o motorizme, napr. Motor Week na stanici Men & Motors.
V roku 2005 moderoval show so psami Crufts, v roku 2004 a 2005 British Parking Awards a objavil sa aj v kvízovej relácii na BBC School's Out. Taktiež moderoval The Gunpowder Plot: Exploding The Legend a Should I Worry About...? na BBC One, Time Commanders na BBC Two. Taktiež bol tímovým kapitánom v kvízovej show Petrolheads.
Od 3. januára 2006 do 10. februára 2006 bol Hammond hlavnou hviezdou show 5 O'Clock ktorú moderoval s Mel Giedroyc. Tento program zameraný na široké spektrum tém sa vysielal každý pracovný deň na ITV od 17:00 do 18:00.
V júli 2005 bol Richard zvolený číslom jedna v ankete magazínu Heat "divná posadlosť celebritou". Neskôr bol aj v top 10 Britských TV talentov.
V roku 2006 moderoval Holy Grail. Počas tohto špecálu bol na rôznych miestach po celom svete, vrátane Tajého Archívu Vatikánu.
V jednej epizóde Top Gearu zosmiešňoval spolu s Jeremym Clarksonom Jamesa, pretože bol zvolený ako celebrita s najhorším účesom, kým Hammond bol ten s najlepším účesom.
Súčasťou Red Nose Day 2007 bola anketa, v ktorej hlasovali diváci a Richard kandidoval spolu s Andy Hamiltonom a Kelvin MacKenziem o moderovanie programu Woman's Hour na BBC Radio 4. Bol však porazený Andy Hamiltonom.
V apríli 2007 moderoval na BBC Radio 2 špeciál Good Friday a v auguste 2007 Bank Holiday.
Richard nahral rozhovor so slávnym kaskadérom Evel Knievel-om, ktorý bol odvysielaný 23. decembra 2007 na BBC One. Bol to Evelov posledný rozhovor pred jeho smrťou (30. november 2007).
V septembri 2008 odvysielali prvú epizódu Richardového nového seriálu Richard Hammond's Engineering Connections na National Channel.
V roku 2008 natočil Richard reklamu pre supermarkety Morrisons a pripojil sa k hviezdam seriálu Ashes To Ashes v špeciáli 2008 Children in Need.
Počas Top Gear Live 2009 na Novom Zélande natočil niekoľko reklám pre Telecom New Zealand. Išlo o reklamy na novú mobilnú sieť XT UTMS. Telecom tvrdil, že nová sieť bude rýchlejšia v porovnaní s konkurenciou a ich súčasnou CDMA sieťou. Po tom, čo sieť pravidelne vypadávala sa Hammond stal terčom posmechu, keďže sa na Nový Zéland počas Top Gear Live 2010 nevrátil.
Od 3.januára 2009 moderuje britskú verziu seriálu Wipeout, nazvanú Total Wipeout. Spolu s Richardom ju moderuje Amanda Byram. Richard natáča klipy a komentár v Londýne, kým Amanda je so súťažiacimi v Buenos Aires, Argentíne.
Richard tiež moderoval detskú show o vede s názvom Richard Hammond's Blast Lab.
V Marci 2010 bol Richard moderátorom troch častí seriálu s názvom Richard Hammond's Invisible Worlds. Venoval sa v ňom veciam, ktoré nie sú vidieť voľným okom.
Jeden z menej známych programov ktoré Richard moderoval bol Time Commanders. Bol to dômyselný vojnový simulátor, ktorý použival upravenú verziu hry Creative Assembly's Rome: Total War.
Od februára 2011 moderuje Richard technologickú show, ktorá je dostupná len na internete s názvom Richard Hammond's Tech Head.
V júli 2011 boli odvysielané dve epizódy vedeckého seriálu. Prvá epizóda niesla názov Richard Hammond's Journey To The Centre Of The Planet a druhá Richard Hammond's Journey To The Bottom Of The Ocean.

Network layouts

31. prosince 2011 v 14:48 | AneTte |  network layouts
Pre zväčšenie náhľadu klikni na obrázok
GALLERYANIMATIONSICONS



Past layouts

31. prosince 2011 v 14:48 | AneTte |  past layouts
Version 1.0

Version 2.0

Version 3.0

About Top Gear

31. prosince 2011 v 14:48 | AneTte |  about

Pri tomto článku platí prísny zákaz kopírovania!
Ak ho nájdem na nejakom blogu, okamžite nahlasujem bez varovania.
Top Gear je britský televízny seriál o motorových vozidlách. Seriál začal v roku 1977 ako klasický magazín o autách. V priebehu doby a najme vďaka oživeniu 2002 sa však z neho stal zábavný program, ktorý sleduje okolo 350 miliónov divákov týždenne, v 170 rôznych krajinách. Momentálne tento program moderujú Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Okrem nich môžeme v seriáli vidieť aj tajomného Stiga, ktorého predstavovali už traja jazdci! Na začiatku si tento program mohli britskí diváci pozrieť na BBC Two a od 14. série dokonca na BBC HD. Show získala uznanie za vizuálny štýl a prezentáciu. Okrem toho však BBC dostáva doslova každý deň kritiku na moderátorov a na ich hlášky. Niekoľkokrát sa Top Gear musel oficiálne ospravedlňovať konkrétnym ľuďom, či dokonca celým krajinám.
Jeremy Clarkson, ktorý pomohl pôvodnej sérii dosiahnuť svoj vrchol v roku 1990 spolu s producentom Andy Wilmanom úspešne začal nový formát Top Gear na BBC. Nová séria sa začala vysielať v roku 2002. Top Gear štúdio sa nachádza na letisku Dunsfold vo Waverley, Surrey. Top Gear tu má aj svoju vlastnú testovaciu dráhu navrhnutú Lotusom. Samotná show sa natáča vo veľkom hangári blízko okruhu.
Nová séria formátu obsahuje niekoľko významných zmien. Vysielacia doba sa predĺžila na hodinu a predstavili sa taktiež noví moderátori Richard Hammond a Jason Dawe. Jasona však od druhej série vystriedal James May. V prvej sérii sa taktiež predstavil ako testovací jazdec tajomný Stig. Ďalej sa pridali aj 'Hviezda v cenovo dostupnom aute', 'The Cool Wall', 'Novinky' a Časy áut na Top Gear okruhu. Samozrejme, že nesmieme zabudnúť na prvky ako preteky, súťaže a pravidelné ničenie áut, karavanov a Morrisov Marina.
V roku 2006 plánovala BBC presunúť natáčanie z Dusfoldu do Enstonu, ale na koniec zostali na pôvodnom mieste. Rada v Oxfordshire im totiž presun zakázala kvôli hluku a znečisťovaniu prostredia. Filmovanie ôsmej série pokračovalo s novým štúdiom, novým autom pre celebritu za rozumnú cenu a v niekoľkých epizódach sa objavil aj jeden z Hammondových psov. Citácia z 1. epizódy ôsmej série: "Je to labrapudel. Je to totiž napol labrador a napol pudel. Takže je to hybrid. Chceli sme ju volať Prius, ale to by bolo kruté. A tiež žerie oveľa viac než sme si mysleli. Takže jej meno určite neuhodnete, pretože je naozaj geniálne. Volá sa Top Gear Pes!" Skrátene ju však volajú aj TG (teegee) a údajne počúva aj na 'pes'.
20. septembra 2006 sa stala veľmi vážna nehoda. Bohužiaľ si to 'odniesol' Richard Hammond. Ten sa pokúšal poraziť rekord vo Vampire a v rýchlosti 505 km/h nabúral. BBC odložila natáčanie nových epizód a začala vysielať to Najlepšie z Top Gearu. Nakrúcanie sa opäť rozbehlo 5. októbra 2006. Deviata séria sa začala 28. januára 2007. V prvej epizóde sme si prvý a posledný krát mohli pozrieť čo sa vlastne stalo. Táto epizóda prilákala viac divákov než finále Celebrity Big Brother.
Špeciálna Polárna epizóda sa prvý krát vysielala 25. júla 2007 vo vysokom rozlíšení. Jednalo sa o závod na severný magnetický pól. Jeremy Clarkson a James May použili na túto cestu špeciálne upravenú Toyotu Hilux a Richard Hammond použil typické sánky.
9. septembra 2007 sa Top Gear zúčastnil 24-hodinového závodu na okruhu v Silverstone. Ako auto použili staré BMW 330d. V svojej triede skončili 3. a v celkovom poradí sa umiestnili na 39. mieste. Auto bolo poháňané bionaftou, ktorú získali zo skorších epizód.
V roku 2008 bola show adaptovaná do živého formátu nazvaného Top Gear Live. Turné začalo 30. októbra 2008 v Earls Court, Londýne.
V novembri roku 2005 vyhral Top Gear Medzinárodné Emmy v kategórii Zábavný program bez scenára. V epizóde kde moderátori ukázali cenu divákom Clarkson zažartoval, že nemohol prísť prevziať cenu do New Yorku, pretože bol zaneprázdnený písaním nového scenára. Top Gear bol tiež nominovaný tri roky po sebe (2004-2006) na British Academy Television Awards v kategórii najlepší večerný film (seriál). Jeremy bol taktiež nominovaný v kategórii Najlepšie Vystúpenie v roku 2006. V roku 2004 a 2005 bol Top Gear nominovaný v National Television Awards v kategórii Najobľúbenejší Vecný Program. Túto cenu vyhral v rokoch 2006, 2007, 2008 a 2011. Moderátori tiež oznámili, že vyhrali aj menej dôležité ocenenia. V 10. sérii vyhral Richard Hammond cenu za "Najlepší účes v TV" a James May vyhral v kategórii "Najhorší účes v TV". Všetci traja vyhrali cenu magazínu Heat "Najhlúpejšia zamilovanosť do celebrity". V 11. sérii vyhral Stig cenu od Skautov za zásluhy o inštrukcie. Ku koncu roku 2009 bol Top Gear zvolený za najlepší program desaťročia.
Top Gear je často kritizovaný za obsah programu niektorými členmi verejnosti. Väčšina kritiky sa týka komentárov moderátorov, ale aj ďalších aspektov programu. Incidenty a obsah niektorí diváci považujú za urážlivé, podporujúce nezodpovedné riadenie, ničenie prostredia, či zosmiešňovanie Nemcov, Mexičanov a Poliakov.